شنبه - چهارشنبه: 16:00 الی 20:00

نکروز بینی چیست

نکروز بینی چیست، یک اثر جانبی نادر پس از رینوپلاستی است که ممکن است منجر به سیاه شدن یا آسیب بافت بینی شود. این مشکل بسیار نادر است و اغلب به عوامل زیرینی یا اختلالات در بدن بیمار برمی‌گردد. این اثر جانبی باعث نگرانی برخی از افراد پس از عمل جراحی می‌شود.

نکروز بینی چیست

نکروز بینی یا سیاه شدن پوست به معنای از بین رفتن بافت زنده است که مقدار آن بستگی به اندازه بافت دارد. اگر خون به بافت برسد و اکسیژن دریافت کند، بافت زنده می‌ماند. اما اگر این عرضه خون و اکسیژن به بافت متوقف شود، بافت ممکن است متاثر شده و سیاه شود. نکروز بینی کوچک معمولاً به بینی آسیب کمتری وارد می‌کنند، اما اگر به استخوان بینی برسند، ممکن است بر نتایج جراحی تأثیر بگذارند.

نکروز بینی چیست

 

   دکتر سید محمد طالب زاده بهترین جراح بینی رشت

علت نکروز بینی چیست

عواملی که می‌توانند منجر به نکروز بینی شوند عبارتند از:

  • اختلالات عروقی: کاهش جریان خون به بافت بینی.
  •  عفونت‌های موضعی در داخل بینی: می‌توانند بافت را تحت تأثیر قرار دهند.
  •  استفاده از داروهای خاص مانند آکوتان و رواکوتان، که قبل از جراحی بینی ممکن است این خطر را افزایش دهند.
  •  مصرف دخانیات که ممکن است جریان خون را کاهش داده و بافت را تحت تأثیر قرار دهد.
  •  تکنیک‌های جراحی نادرست یا دستکاری بیش از حد و تخریب بافت بینی توسط جراح، که می‌توانند به نکروز بینی بافت منجر شوند.
  •  جراحی ترمیمی بینی، که به دلیل پیشینه جراحی و دستکاری‌های انجام شده در بافت بینی، ممکن است خطر نکروز بینی  را افزایش دهد.
  •  تزریق ژل‌های غیراستاندارد یا تزریق زیاد ژل به محل‌های نامناسب در بینی، که می‌توانند بافت را تحت فشار قرار داده و خطر نکروز را افزایش دهند.

درمان نکروز بینی

درمان نکروز بینی چیست؟

درمان نکروز پوست بینی به حدی پیچیده و چالش‌برانگیز است که در برخی موارد ممکن است نیاز به چند عمل جراحی داشته باشد. عموماً پزشکان معالج در تلاشند تا با جایگزینی بافت طبیعی از بدن فرد، منطقه‌ای که نکروز پیدا کرده است را ترمیم کنند، مثلاً از غضروف دنده یا گوش.

در مواردی که فرد قسمت زیادی از بینی خود را از دست داده باشد، لازم است قسمت نکروز شده با استفاده از پروتز جایگزین شود. شرط استفاده از پروتز این است که بافت آسیب‌دیده به‌طور کامل ترمیم شود و هیچ علامتی از عفونت وجود نداشته باشد. البته باید توجه داشت که گوش یا بینی مصنوعی هرگز نمی‌تواند به شکلی کامل مشابه گوش یا بینی طبیعی شود.

اگر نکروز در قسمت پره بینی ایجاد شده باشد، نیاز به دوخت، ترمیم و مراقبت‌های مختلف وجود دارد. اما اگر نکروز در دیوار میانی بینی اتفاق بیافتد، نحوه ترمیم و نیاز به پیوند ممکن است مشخص نشود. بنابراین، نوع ضایعه و روش‌های ترمیم در نهایت تأثیرگذار خواهند بود.

عمل بینی در فصل بهار

اگر به دنبال انجام عمل بینی در فصل بهار هستید، مهم است که از مراقبت‌های لازم پس از عمل بینی برخوردار باشید. بهار ممکن است از نظر تازه‌ترین دما و شرایط هوا بهترین زمان برای جراحی بینی باشد، زیرا گرما و نور خورشید ممکن است به بهبود سریع‌تر ترمیم بینی شما کمک کند. اما این مهم است که به دستورات پزشک خود دقت کنید و همچنین از محافظت در برابر آفتاب و دماهای گرم استفاده کنید تا از ترمیم بینی‌تان مراقبت کنید.

همچنین، ممکن است پزشک شما شما را به استفاده از محافظ بینی (مانند پلاستر یا چسب بینی) نیز توصیه کند تا بهبود سریع‌تری داشته باشید. برای اطمینان از برنامه ریزی مناسب و مشاوره کامل، حتماً با پزشک یا جراح پلاستیک خود مشورت کنید.

در ادامه همراه با ما باشید برای اطلاعات برای نکروز بینی چیست و علت و درمان آن

تیم تخصصی دکتر سید محمد طالب زاده بهترین جراح بینی رشت مشاوره کاملی در مورد ترمیم نکرور بینی چیست به مراجعین خود ارائه میدهد.

بهترین جراح ترمیم نکروز بینی رشت

پیدا کردن بهترین جراح ترمیم نکروز بینی در رشت امری حیاتی است، زیرا عمل ترمیم نیکروز بینی  به دلیل پیچیدگی خود نیازمند انتخاب یک جراح با تجربه و مهارت در عمل‌های پیچیده است. دکتر سید محمد طالب زاده برجسته‌ترین و موفق ترین جراح بینی در شهر رشت است و او از جدیدترین تکنولوژی‌ها و تکنیک‌های جراحی بینی بهره می‌برد تا به بیماران خود نتایج بهترین را ارائه دهد.

 

هزینه عمل بینی

کادر مجرب دکتر سید محمد طالب زاده مشاوره کاملی در مورد عمل ترمیم نکروز بینی چیست به مراجعین خود ارائه میدهد.

آیا مایلید درباره دکتر سید محمد طالب زاده بهترین جراح بینی رشت بیشتر بدانید ؟

در این مقاله همراه ما باشید

نکروز بینی چند روز بعد از عمل اتفاق می افتد

نکروز بینی یک واکنش نارسایی عروقی است که می‌تواند به دلیل کمبود عرضه خون به بافت‌های بینی رخ دهد. علائم نکروز بینی ممکن است چند روز بعد از عمل ظاهر شوند، اما زمان ظهور آنها وابسته به عوامل مختلفی است که شامل شدت و نوع جراحی، شرایط سلامتی فرد، و نحوه مراقبت پس از عمل می‌شود.

در صورتی که نکروز بینی رخ دهد، علائم ممکن است شامل تیرگی، سفتی، تورم، و درد در محل عمل باشد. اگر این علائم رخ داد، مهم است که فوراً به پزشک خود اطلاع دهید تا مراقبت‌های لازم انجام شود و عوارض بیشتر جلوگیری شود.

علائم اولیه نکروز بینی چیست؟

  • وجود اختلالات عروقی در بدن
  • عفونت داخل بینی
  • عوارض تزریق و مصرف داروی راکوتان قبل از جراحی بینی یا تزریق ژل
  • دستکاری بیش از حد و تخریب بافت بینی توسط جراحی
  • تزریق ژل غیر استاندارد به بینی یا مقدار زیاد آن در محل نامناسب
  • جراحی بینی برای بار دوم یا سوم
  • استعمال دخانیات
  • مصرف مشروبات الکلی

آیا نکروز بینی درد دارد

بله، نکروز بینی ممکن است با درد همراه باشد. نکروز بینی یک وضعیت است که در آن بافت‌های بینی به دلیل کمبود عرضه خون به طور جزئی یا کلی مرده یا تخریب می‌شوند. این فرایند ممکن است باعث ایجاد درد، تورم، سفتی، و تغییرات در رنگ پوست محل نکروز شده باشد.

علت نکروز بینی می‌تواند متنوع باشد و شامل عواملی مانند کمبود خونرسانی، عفونت، فشار طولانی مدت، یا مشکلات جراحی باشد. اگر درد، تورم یا هرگونه تغییر غیرعادی دیگری در محل عمل جراحی بینی شما رخ دهد، باید به پزشک خود اطلاع دهید تا مشکلات ممکن را تشخیص دهد و درمان مناسب را تجویز کند. دکتر طالب زاده بهترین جراح بینی در رشت در برای مشاوره ی رایگان برای نکروز بینی چیست در خدمت شماست.

آیا تزریق فیلرها در بینی موجب آسیب به بافت بینی می شود؟

تزریق فیلرها در بینی ممکن است به بافت بینی آسیب بزند، به‌خصوص در صورت استفاده از ژل‌های غیراستاندارد یا تزریق مقدار زیادی ژل در نواحی نامناسب. این عملیات گاهی برای اصلاح فرورفتگی‌ها یا برجستگی‌ها در بینی انجام می‌شود که ممکن است احتمال بروز نکروز بینی را افزایش دهد.

افرادی که حین یا بعد از تزریق ژل درد شدید دارند و در ۲۴ ساعت تا یک هفته اول تغییر رنگ پوست بینی را تجربه می‌کنند، احتمال بروز نکروز را دارند. این مشکل با تزریق چربی گزارش نشده است.

باید توجه داشت که هر تغییر رنگ و سیاهی پوست بینی به معنای نکروز نیست. گاهی این تغییرات ممکن است موقتی باشند و حتی با وجود نکروز، بافت خودبه‌خودی بازسازی شود. اما اگر تغییر رنگ در منطقه‌ای باشد که ممکن است رگ تحت فشار قرار گرفته باشد، باید به‌سرعت با انجام جراحی ترمیمی فشار از روی رگ برطرف شود.

علائم نکروز بینی بعد از تزریق ژل

نکروز بینی به مرحله آسیب و مرگ بافت‌های پوستی بینی اشاره دارد. این وضعیت ممکن است پس از تزریق ژل‌های زیرپوستی، به ویژه ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک، رخ دهد. علائم نکروز بینی پس از تزریق ژل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1. آتروفی (کاهش حجم): این علامت ممکن است به عنوان یکی از نخستین نشانه‌ها ظاهر شود. بافت‌های پوستی بینی به طور آناتومیک و ظاهری ناهمگن می‌شوند و حجم بینی کاهش می‌یابد.

2. تغییرات رنگ پوست: ممکن است بر اثر کاهش خونرسانی به بافت‌ها، پوست بینی تغییر رنگ و از رنگ‌های غیرطبیعی برخوردار شود.

3. آلتراسونوگرافی (تصویربرداری با فرکانس‌های بالا): برخی از متخصصان به کمک این تکنیک برای مشاهده تغییرات در بافت‌های داخلی بینی و تشخیص نکروز ممکن است اقدام کنند.

4. درد و تورم: نکروز می‌تواند با درد شدید و تورم در منطقه تزریق اتفاق بیافتد. این علائم ممکن است نشانه‌های التهاب و آسیب باشند.

5. لکه‌ها یا زخم‌های باز: در برخی موارد شدت نکروز به حدی است که منجر به تشکیل لکه‌های تاریک یا حتی زخم‌های باز در منطقه تزریق شده شود.

اگر افراد هر یک از این علائم را تجربه کنند، باید فوراً به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنند. اقدامات درمانی ممکن است شامل ترتیب تزریق‌های معکوس (آنزیم‌های هیالورونیداز)، مراقبت‌های پوستی و درمان‌های جراحی برای ترمیم بافت‌ها باشد.

چطور از بروز نکروز بینی میتوان پیشگیری کرد؟

برای جلوگیری از بروز نکروز بینی پس از جراحی، مراقبت دقیق و استفاده از تکنیک‌های مناسب ضروری است:

  1. توجه به فرایند جراحی: انتخاب یک جراح ماهر و مجرب که از تکنیک‌های دقیق و مناسب برای جراحی بینی استفاده می‌کند از اهمیت بالایی برخوردار است.
  2. استفاده از مواد استاندارد: استفاده از مواد استاندارد و مجاز برای تزریق یا دستکاری در مناطق بینی، جلوگیری از وقوع مشکلات بعدی می‌کند.
  3. کاهش فشار بر بافت بینی: برداشتن لایه چربی از پوست باید با احتیاط انجام شود تا فشار ناشی از این اقدام و فعالیت‌های دیگر، منجر به نقص خونرسانی به بافت بینی نشود.
  4. پس از جراحی مراقبت دقیق: دنبال کردن دقیق دستورات پس از جراحی، استفاده مناسب از داروها و رعایت توصیه‌های پزشکی می‌تواند خطر نکروز بینی را کاهش دهد.
  5. توجه به علایم بالینی: نظارت و شناسایی زودهنگام علائم ناراحتی و تغییرات نامطلوب در بینی بعد از جراحی، می‌تواند کمک کند تا مشکلات به مرگراها تبدیل نشوند و به موقع اقدامات لازم انجام شود.
  6. مشورت با پزشک: در صورت داشتن هرگونه شک و تردید در مورد تغییرات پس از جراحی، مهم است که به پزشک مراجعه شود تا مشکلات به موقع شناسایی شده و درمان شوند.

چطور میتوان بینی نکروز شده را درمان کرد؟

درمان نکروز بینی اغلب به‌طور پیچیده و چالش‌برانگیز است و نیازمند بررسی دقیق و رویکردهای چندگانه است.

از جمله روش‌های درمانی که با دکتر سید محمد طالب زاده بهترین جراح بینی می پردازیم، عبارتند از:

  1. جراحی ترمیمی: جراحان سعی می‌کنند با استفاده از بافت‌های سالم و غضروف‌های دیگر از بدن، ناحیه نکروز بینی شده را ترمیم کنند. این شامل جایگزینی بافت نکروز شده با بافت‌های سالم از غضروف‌های گوش یا دیگر نقاط بدن است.
  2. استفاده از پروتز: در مواردی که بخش بزرگی از بینی از دست رفته باشد و ترمیم بافت به صورت جراحی ممکن نباشد، از پروتز بینی به عنوان راهکار جایگزین استفاده می‌شود. این پروتز‌ها معمولاً تا حدی متفاوت از طبیعی بودن بینی است.
  3. ترمیم زیر نظر پزشک: درمان نکروز بینی نیازمند پیگیری‌های مداوم و توجه به نقاطی از ترمیم که تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

مهم است بدانید که نتیجه نهایی از جمله استفاده از پروتز یا روش‌های ترمیمی بسیار وابسته به میزان آسیب و نوع نکروز بینی است. همچنین، مشکلاتی مانند عفونت‌ها می‌توانند بر روند درمان تأثیر گذار باشند.

نکروز بینی چیست
             نکروز بینی چیست

آیا تزریق فیلرها در بینی موجب آسیب به بافت بینی می شود؟

تزریق فیلرها در بینی ممکن است به بافت بینی آسیب بزند، به‌خصوص اگر از ژل‌های غیراستاندارد استفاده شود یا مقدار زیادی ژل در نواحی نامناسب بینی تزریق شود. این ممکن است باعث بروز نکروز بینی یا آسیب به بافت بینی شود.

عوارضی از قبیل درد شدید هنگام یا پس از تزریق ژل و تغییرات رنگ پوست بینی در ۲۴ ساعت تا یک هفته اول بعد از تزریق، ممکن است نشانه‌های حیاتی برای بروز باشند. این عوارض با تزریق چربی تا به حال گزارش نشده‌اند.

هر تغییر رنگ و سیاهی پوست بینی ممکن است به معنای نکروز بینی نباشد. گاهی این تغییرات موقتی و گذرا هستند، حتی در صورت وقوع نکروز بینی، بافت ممکن است خودبه‌خودی بازسازی شود. اما اگر تغییر رنگ در منطقه‌ای باشد که احتمالاً رگ تحت فشار قرار دارد، بهتر است به‌سرعت با انجام جراحی ترمیمی، فشار از روی رگ برداشته شود.

آکوتان یا رواکوتان

داروهایی مانند آکوتان (Accutane) یا رواکوتان (Roaccutane) که شامل ایزوترتینوئین (Isotretinoin) هستند، ممکن است عوارضی بر روی پوست داشته باشند که می‌تواند بر جراحی زیبایی بینی تأثیر بگذارد. این داروها معمولا برای درمان آکنه و مشکلات پوستی مشابه استفاده می‌شوند. به دلیل این که می‌توانند پوست را نازک کرده و حساسیت آن را افزایش دهند، مصرف این داروها می‌تواند باعث افزایش خطر نکروز بینی یا پارگی پوست بینی شود.

پیشنهاد معمول برای افرادی که از این داروها استفاده می‌کنند و قصد جراحی زیبایی بینی دارند، این است که دارو را حداقل شش ماه قبل از جراحی متوقف کنند. همچنین بعد از جراحی، بهتر است تا سه ماه دیگر از استفاده این دارو پرهیز کرد تا خطر عوارض بر روی پوست کاهش یابد. این اقدامات به کاهش احتمال نکروز بینی و حفظ سلامتی پوست بینی کمک می‌کند.

چه کسانی مستعد بیماری نکروز بینی هستند؟

در متن بالا گفتیم که نکروز بینی چیست، نکروز بینی یک مشکل جدی است که معمولا به دنبال عوارضی از جراحی بینی یا اقداماتی همچون تزریق ژل‌ها غیراستاندارد رخ می‌دهد. افرادی که ممکن است به علت شرایط خاص مستعد نکروز بینی باشند عبارتند از:

  • تزریق ژل‌های غیراستاندارد: تزریق ژل‌های استفاده نشده یا تزریق زیاد ژل در نواحی نامناسب بینی می‌تواند به عوارض جدی از جمله نکروز بینی منجر شود.
  • عمل جراحی نادرست: اگر جراحی بینی به طور نادرست انجام شود یا به بافت بینی آسیب برسد، ممکن است نکروز ایجاد شود.
  • دردهای شدید پس از جراحی: دردهای شدید پس از جراحی می‌توانند به تغییر رنگ بینی و حتی نکروز منجر شوند.

برای پیشگیری، مهم است که از روش‌های استاندارد برای جراحی بینی استفاده شود و تزریق ژل‌ها یا هر اقدام دیگری توسط متخصصان مجرب و با استفاده از مواد استاندارد انجام شود. این اقدامات می‌توانند خطر نکروز بینی را کاهش دهند. دکتر طالب زاده بهترین جراح بینی در رشت در برای مشاوره ی رایگان برای نکروز بینی چیست در خدمت شماست.

چرا بینی بعد از عمل گاهی دچار فرورفتگی می شود؟

فرورفتگی بعد از عمل بینی ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، از جمله:

  • تغییر در ساختار استخوانی بینی: آمدن به فرورفتگی می‌تواند به دلیل تغییرات در استخوان‌های بینی ناشی از جراحی باشد، به خصوص اگر تراشهای استخوانی به نحوی انجام شده باشند که منجر به این فرورفتگی شوند.
  • هم‌زمانی با تراشهای غیرمطلوب: اگر تراشهای جراحی نادرستی اعمال شود یا در هنگام جراحی خطاهایی رخ دهد، ممکن است فرورفتگی ایجاد شود.

برای ترمیم فرورفتگی، روش‌های مختلفی وجود دارند. تزریق ژل به‌طور موقت می‌تواند فرصتی برای پوشش موقت ارائه دهد. اما برای ترمیم دائمی، باید مدت زمان مناسبی برای بازیابی بینی فراهم شود. این مدت زمان معمولا بیشتر از یک سال است. سپس، در صورتی که فرورفتگی هنوز وجود داشته باشد، اقدامات ترمیمی بهتر است تا اشکالات ظاهری بینی رفع شوند.

نتیجه گیری با دکتر سید محمد طالب زاده بهترین جراح بینی رشت

نکروز بینی چیست با دکتر طالب زاده جراح بینی

پیروی از این نکات و اطلاعات پس از عمل ترمیم نکروز بینی، مهمترین عوامل برای پیشگیری از مشکلات بعد از جراحی بینی است. در صورتی که به هر مشکلی برخورد کنید یا سوالاتی داشته باشید، با پزشک خود تماس بگیرید تا به شما راهنمایی کند.

نکروز بینی چیست

تیم تخصصی دکتر سید محمد طالب زاده بهترین جراح بینی رشت مشاوره کاملی در مورد ترمیم نکرور بینی چیست به مراجعین خود ارائه میدهد.

 

سوالات متداول با دکتر سید محمد طالب زاده بهترین جراح بینی رشت، نکروز بینی چیست

+بینیمو عمل کردم، انگار گوشت دماغم کنده شده من باید چکار کنم؟

  •  اولین قدم مهم این است که به پزشک خود مراجعه کنید تا اوضاع وضعیت را ارزیابی کند. او می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری در مورد وضعیت دماغ شما و احتمال نکروز بدهد. استفاده از پمادها و  قرص‌های ضد باکتری می‌تواند به کنترل عفونت کمک کند، اما تنها پزشک شما می‌تواند تصمیم‌گیری‌های مرتبط با درمان و مراقبت‌های لازم را برای شما انجام دهد.
+چرا پوست بینی پس از عمل بینی سیاه می‌شود؟

  • سیاه شدن پوست بینی پس از جراحی بینی ممکن است به دلیل چندین عامل باشد. یکی از دلایل شایع این واقعه، خونریزی زیر پوستی است که ممکن است در طی جراحی رخ دهد. این خونریزی می‌تواند باعث تجمع خون زیر پوست شود که در نهایت منجر به ظاهری سیاه یا بنفش پوست بینی شود.مشاوره با پزشک متخصص می‌تواند کمک کند تا دلایل دقیق و راهکارهای مناسب برای بهبود وضعیت پوستی پس از عمل بینی مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *