شنبه - چهارشنبه: 16:00 الی 20:00

سیاه شدن بینی یا تیرگی بینی

سیاه شدن بینی یا تیرگی بینی یا همان نکروز بینی یکی از مشکلاتی است که افراد بعد از عمل رینوپلاستی (عمل بینی) ممکن است با آن مواجه شوند، سیاه شدن بینی یا نکروز بینی البته به صورت نادری رخ می دهد و معمولاً به دلیل اختلالات زمینه ای در بیمار ناشی از آن است.  سیاه شدن بینی یا تیرگی بینی  در ناحیه بینی بعد از انجام عمل به میزان و اندازه بافت نکروز بستگی دارد. نکروز های کوچک باعث آسیب کم تری می شوند، اما اگر حجم بافت آسیب دیده زیاد بوده و به ساختار استخوانی بینی آسیب وارد کرده باشد، تأثیر آن بر ظاهر بینی قابل مشاهده خواهد بود.

آیا مایلید درباره خارش بینی بعد از عمل بدانید؟

سیاه شدن بینی یا تیرگی بینی با دکتر طالب زاده

زیبایی تخصص ماست
 ما تخصصی به زیبایی شما فکر میکنیم

علت سیاه شدن بینی یا تیرگی در بافت بینی چیست؟

هنگامی که به دلایل مختلفی خون به بخشی از بافت بدن نمی رسد، بافت مورد نظر از اکسیژن محروم شده و در نتیجه باعث سیاه شدن بینی می گردد. سیاه شدن بینی یا تیرگی یا مرگ بخشی از بافت بدن در شرایطی چون جذام، برخی از بیماری های اتوایمیون، سرمازدگی شدید، آسیب ناشی از ضربه، تصادف یا جراحی تهاجمی اتفاق می افتد.

سیاه شدن بینی یا تیرگی یک مشکل بسیار نادر در عمل های بینی است که عمدتاً به دلیل اختلالات زیرساختی در بدن بیمار رخ می دهد. اغلب این مشکل به دلیل استفاده از تکنیک های ناصحیح توسط جراح یا همچنین نقص در اجرای عمل زیبایی بینی با اهمال جزئیات ظاهر می شود. زمانی که جراح با تکنیک نادرست، به میزان زیادی در بافت بینی مداخله می کند و جزئیات دقیق را در نظر نمی گیرد، اختلال در عرضه خون به بافت ایجاد می شود و این باعث تیرگی یا مرگ بافت می گردد.

کادر مجرب دکتر محمد طالب زاده مشاوره کاملی در مورد سیاه شدن بینی یا تیرگی بینی به مراجعین خود ارائه میدهد.

سیاه شدن بینی دکتر طالب زاده

آیا مایلید درمورد عمل کوچک کردن پره بینی بدانید؟

سیاه شدن بینی یا تیرگی بینی، یک وضعیت جدی است که ممکن است ناشی از عوامل متعددی باشد. در زیر به برخی از علل سیاه شدن بینی اشاره می شود:

1. اختلالات عروقی:
عوارض مربوط به عروق و گره های خونی می توانند منجر به کاهش یا متوقف شدن جریان خون به بخش های خاصی از بافت بینی شوند. این اختلالات عروقی می توانند باعث سیاه شدن بینی در مناطق مشخصی از بینی شوند.

2. عفونت های موضعی داخل بینی:
حضور عفونت های باکتریایی یا ویروسی در داخل بینی می تواند به تخریب بافت و ایجاد سیاه شدن بینی یا تیرگی منجر شود.

3. تزریق و مصرف داروی آکوتان یا رواکوتان قبل از عمل بینی:
مصرف برخی داروها مانند آکوتان یا رواکوتان و تزریق آنها به بینی، می‌تواند خطر افزایش سیاه شدن بینی یا تیرگی را افزایش دهد.

4. استعمال دخانیات:
استفاده از تنباکو و دیگر مواد مخدر ممکن است باعث کاهش جریان خون و تداخل با فرآیندهای التهابی شود که به نتیجه سیاه شدن بینی یا تیرگی منجر می‌شود.

5. تکنیک نادرست جراح بینی و دستکاری بیش از حد و تخریب بافت بینی توسط جراح:
استفاده از تکنیک‌های نادرست یا انجام دستکاری بیش از حد در جراحی بینی می‌تواند به تخریب بافت و کاهش جریان خون منجر شود.

6. جراحی ترمیمی بینی:
در عمل ترمیم بینی، بافت بینی قبلاً جراحی و دستکاری شده است. در جراحی دوم، احتمال آسیب به بافت بینی و مشکلات در جریان خون به آن افزایش می‌یابد.

7. تزریق ژل های غیراستاندارد به بینی یا تزریق ژل به میزان زیاد در محل نا مناسب بینی:
تزریق ژل‌های غیراستاندارد یا انجام این تزریق‌ها به میزان زیاد و در مکان‌های نامناسب می‌تواند به تخریب بافت و نکروز منجر شود.

تشخیص و پیشگیری از سیاه شدن بینی یا تیرگی نیازمند همکاری تنگاتنگ بین بیمار و پزشک است. جلوگیری از عوامل خطر و انجام جراحی با دقت و با توجه به نکات فنی مهم می‌تواند خطر این مشکل را کاهش دهد. کادر مجرب دکتر طالب زاده مشاوره کاملی در مورد سیاه شدن بینی یا تیرگی بینی به مراجعین خود ارائه میدهد. کادر مجرب دکتر طالب زاده مشاوره کاملی در مورد سیاه شدن بینی یا تیرگی بینی به مراجعین خود ارائه میدهد.

تماس با تیم جراحی زیبایی بینی طالب زاده
تماس با تیم جراحی زیبایی بینی طالب زاده

آیا تزریق فیلرها در بینی موجب آسیب به بافت بینی و سیاه شدن بینی می شود؟

تزریق فیلر ها در بینی می تواند در برخی موارد به بافت بینی آسیب بزند. به ویژه، استفاده از ژل های غیراستاندارد یا تزریق مقادیر زیادی ژل در مکان های نامناسب می تواند خطراتی نظیر سیاه شدن بینی را افزایش دهد. در روش های جراحی زیبایی بینی، ممکن است تزریق ژل برای پر کردن فرورفتگی ها یا تغییرات در چین نازولابیال یا چین بین لب و گونه صورت صورت گیرد، اما این عملیات نیز ممکن است باعث افزایش احتمال نکروز شود.

آیا مایلید درباره پریود بعد از عمل بینی بدانید؟

احتمال تیرگی بینی افرادی که حین یا پس از تزریق ژل درد شدید دارند و در ۲۴ ساعت تا یک هفته اول تغییرات در رنگ پوست بینی تجربه می کنند، زیاد است. این مسأله ممکن است به علت افزایش فشار رگ ها باشد. در صورت بروز سیاه شدن بینی، جراحی ترمیمی فوری ممکن است لازم باشد تا از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری شود.

به همین ترتیب، هر تغییر در رنگ و سیاهی پوست بینی نباید به صورت خودکار به معنای نکروز در نظر گرفته شود، زیرا ممکن است به دلیل عوامل موقتی مانند کم خونی باشد. با این حال، در صورت شک و بروز مشکلات، مشاوره با یک پزشک متخصص در زمینه جراحی زیبایی و تزریقات ضروری است. کادر مجرب دکتر طالب زاده مشاوره کاملی در مورد سیاه شدن بینی یا تیرگی بینی به مراجعین خود ارائه میدهد.

 

نمونه کار دکتر طالب زاده

نمونه کار دکتر طالب زاده بهترین جراح بینی رشت. دکتر طالب زاده رشت در خدمت شماست برای انجام انواع عمل بینی.

چطور از بروز سیاه شدن بینی میتوان پیشگیری کرد؟

پیشگیری از بروز سیاه شدن بینی بعد از تزریق ژل ها یا جراحی های زیبایی ممکن است با اعتنای دقیق به مراحل قبل، حین، و بعد از این روش ها انجام شود. در ادامه تعدادی از راه کارهای پیشگیری را بررسی می‌کنیم:

1. انتخاب متخصص ماهر: انتخاب یک پزشک ماهر و متخصص در زمینه تزریق ژل ها یا جراحی زیبایی بینی بسیار مهم است. پزشک با تجربه می تواند مسائل احتمالی را پیش بینی کند و راهکارهای بهینه را ارائه دهد.

2. توسعه توافق نامه: قبل از شروع هر گونه روش تزریق یا جراحی، توافقنامه ای با پزشک خود امضا کنید. در این توافقنامه، موارد مربوط به عوارض جانبی احتمالی و راهکارهای درمان آن ها باید مشخص شوند.

3. تجویز داروهای ضد التهاب: پزشک ممکن است داروهای ضد التهاب یا داروهای دیگر را قبل یا بعد از روش تزریقی تجویز کند تا التهاب را کاهش دهد و احتمال سیاه شدن بینی را کاهش دهد.

4. پیگیری دقیق پس از جراحی: پس از انجام تزریق یا جراحی، توصیه های پزشک را دقیقاً دنبال کنید. این شامل استفاده از یخ، استراحت، و محدودیت در فعالیت های فیزیکی می شود.

5. شناسایی زودرس مشکلات: در صورتی که هرگونه نشانه غیرعادی یا تغییر رنگ پوست بینی را مشاهده کنید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. شناسایی زودرس مشکلات می تواند در پیش گیری از بروز مشکلات جدی کمک کند.

6. توجه به تاریخچه پزشکی: به پزشک خود اطلاعات کاملی از تاریخچه پزشکی، داروهای مصرفی، و حالت های حساسیت خود ارائه دهید. اطلاعات دقیق در این زمینه می تواند به پزشک کمک کند تا راهکارهای بهتری را انتخاب کند.

به عنوان همیشه، مشاوره با یک پزشک متخصص و پیروی دقیق از توصیه های او از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیا مایلید درمورد سوهان کشیدن بینی بعد عمل بدانید؟

چطور میتوان سیاه شدن بینی را درمان کرد؟

به طور کلی، درمان بینی تیره شده (که یک مشکل جدی است) بستگی به شدت و محل بروز نکروز دارد. درمان این مشکل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1. جراحی ترمیمی: در موارد شدید نکروز، جراحی ترمیمی ممکن است لازم باشد. این جراحی شامل برداشتن بافت مرده و آسیب‌دیده و جایگزینی آن با بافت سالم از نواحی دیگر بدن می‌شود.

2. تزریق چربی: در برخی موارد، تزریق چربی به مناطق نکروز شده ممکن است برای افزایش حجم بافت و بهبود ظاهر آن انجام شود.

3. داروهای تحریکی رشد بافت: استفاده از داروهایی که به رشد بافت کمک می‌کنند، می‌تواند در ترمیم نکروز و بازسازی بافت آسیب‌دیده موثر باشد.

4. توسعه خون رسانی: اگر تیرگی به دلیل مشکلات خونرسانی ایجاد شده باشد، اجرای روش‌هایی برای بهبود خونرسانی به منطقه آسیب‌دیده می‌تواند کمک کند.

5. مراقبت های بعد از عمل: بعد از هر جراحی ترمیمی، مراقبت‌های پساجراحی حائز اهمیت است. این شامل استراحت، استفاده از داروهای ضد التهاب، و پیگیری دقیق از سوی پزشک می‌شود.

6. مشاوره روانی: برخی افراد ممکن است با تجربه تیرگی بینی به مشکلات روانی برخورد کنند. در این موارد، مشاوره روانی و پشتیبانی اجتناب‌ناپذیر است.

مهمترین نکته این است که هر چه زودتر اقدام به درمان سیاه شدن بینی بشود، احتمال بهبود و کاهش اثرات جانبی آن افزایش می‌یابد. بنابراین، در صورتی که هر گونه علامت یا عارضه سیاه شدن بینی را تجربه می‌کنید، باید فوراً به پزشک خود مراجعه کنید تا برنامه درمانی مناسب اجرا شود. کادر مجرب دکتر طالب زاده مشاوره کاملی در مورد سیاه شدن بینی یا تیرگی بینی به مراجعین خود ارائه میدهد.

آیا مایلید درمورد عمل بینی عروسکی بدانید

نکروز انعقادی

نکروز انعقادی به مرگ بافتی اشاره دارد که ناشی از انعقاد (تشکیل لخته خون) و کاهش خونرسانی به منطقه مربوطه می‌شود. این واژه اغلب به بیان حالتی از سیاه شدن بینی استفاده می‌شود که انعقاد خون به مرگ بافت منجر شده است.

در مواردی که انعقاد خون ایجاد می‌شود، خون لخته می‌شود و ممکن است باعث تراکم یا بسته شدن عروق خونی شود. این امر منجر به کاهش یا قطع خونرسانی به بافت‌ها و انجام وظایف ضروری نخواهد شد، که در نتیجه به مرگ بافت و سیاه شدن بینی خواهد انجامید.

فرآیند انعقاد خون و سیاه شدن بینی انعقادی می‌تواند در بسیاری از بخش‌های بدن اتفاق بیافتد، اما معمولاً در اندام‌هایی که خونرسانی آنها حساس است (مانند قلب، مغز، کلیه‌ها و اندام‌های پایینی)، این مشکل ممکن است بسیار جدی باشد.

عوامل مختلفی می‌توانند به انعقاد خون و سیاه شدن بینی انعقادی منجر شوند، از جمله اختلالات خونی، آسیب به عروق خونی، وضعیت‌های التهابی، یا عدم حرکت موثر خون در عروق (که در بعضی موارد به عنوان ترومبوفیلی اشاره می‌شود). درمان نکروز انعقادی معمولاً باید به موازات درمان علت انعقاد و انجام اقداماتی برای بهبود خونرسانی انجام شود. این اقدامات ممکن است شامل مصرف داروها، جراحی، یا درمان‌های خاصی باشد که بسته به شدت و موقعیت تیرگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مشاوره دکتر طالب زاده
درباره دکتر سید محمد طالب زاده

نکروز پنیری

نکروز پنیری به وضعیتی اطلاق می‌شود که در آن، در بافت استخوان، لخته‌های خون تشکیل شده و به وجود آمده، جریان خون در استخوان را مختلف می‌کنند. این پدیده باعث ایجاد تیرگی پنیری می شود که اصطلاحاً به دلیل ظاهر سفید و زردی که در منطقه مورد نظر وجود دارد، به نام سیاه شدن بینی پنیری شناخته می‌شود. در واقع، لخته‌های خون باعث مانع شدن جریان خون در استخوان می‌شوند و این ممکن است به تخریب بافت و آسیب به استخوان منجر شود.

نکروز آبکی

نکروز آبکی یک وضعیت است که در آن، سلول ها به دلیل ورود زیادی از آب و افزایش حجم خود، باعث تخریب و نابودی می‌شوند. این پدیده به عنوان تیرگی یا مرگ سلولی در اثر تورم سلول ها به دلیل جذب زیادی از آب توصیف می شود. سیاه شدن بینی آبکی معمولاً به عنوان یک نوع از نکروز (مرگ سلولی) دسته‌بندی می‌شود.

در اثر سیاه شدن بینی آبکی، سلول‌ها به دلیل فراوردن آب به شدت بزرگ شده و حجم آنها افزایش می‌یابد. این افزایش حجم باعث وارد شدن فشار به داخل سلول می‌شود و در نهایت، بافت سلولی تخریب شده و سلول می‌میرد. این وضعیت معمولاً به عنوان یک پاسخ به عواملی مانند تغییرات اسموتیک (میزان ذرات مذاب در آب) یا فشار اسموتیک (فشار تفاوت ذرات در دو محیط) در محیط سلولی رخ می‌دهد.

نکروز آبکی می‌تواند در شرایط مختلفی از جمله تنظیم نادرست ترشحات سلولی، تغییرات موازنه آب و الکترولیت، یا واکنش به عوامل محیطی ناشی از آلودگی یا تغییرات دما ایجاد شود.

نکروز چربی

نکروز چربی یا چربی نکروز، یک وضعیت پاتولوژیک است که در آن، سلول های چربی به دلیل استفاده زیاد از انرژی یا تغییرات در محیط خود، مختلف می شوند و در نهایت منجر به مرگ سلولی می شوند. این فرایند ممکن است به صورت محدود در یک منطقه خاص یا به صورت گسترده در سراسر یک بافت یا عضو اتفاق بیافتد.

عوامل مختلفی می توانند به نکروز چربی منجر شوند، از جمله کاهش تامین اکسیژن، ترشح نادرست لیپوپروتئین‌ها (مولکول‌های حامل چربی)، استفاده زیاد از انرژی یا ورود مواد سمی به سلول ها. در نتیجه، سلول های چربی تا حدی زیاد می شوند و در نهایت ممکن است به عنوان برخی از آسیب های محلی یا عمومی ناشی از این وضعیت، مرگ سلولی را تجربه کنند.

نکروز چربی معمولاً در اعضای حیاتی مانند قلب، کبد و کلیه رخ می‌دهد و ممکن است نتایج جدی برای سلامت عامل شود. این وضعیت معمولاً به عنوان یک پیش‌نشانه یا علامت در برخی از بیماری‌ها، از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت، چربی‌خونی و غیره، شناخته می‌شود.

نکروز فیبرینوئید

نکروز فیبرینوئید یک وضعیت است که در آن فیبرینوژن، پروسه تشکیل فیبرین از فیبرینوژن، به دلیل اختلال در عروق خونی و تغییرات در فعالیت آنها رخ می دهد. فیبرینوژن نقش مهمی در فرآیند تشکیل لخته خون دارد، اما هنگامی که تنظیم صحیح فعالیت عروق خونی به مشکل بخورد، ممکن است به تشکیل نسوز فیبرینوئید منجر شود.

این پدیده معمولاً در اثر آسیب یا اختلالات در سیستم عروقی اتفاق می‌افتد، که ممکن است ناشی از التهاب، ترشحات غیرطبیعی، یا تغییرات در ضخامت و ساختار دیوار عروق باشد. سیاه شدن بینی فیبرینوئید ممکن است به عنوان پاسخ به عوامل مختلفی نظیر عفونت، ترشحات تحریک‌کننده، یا آسیب مکانیکی رخ دهد.

این وضعیت ممکن است به مشکلاتی مانند تشکیل خونریزی‌ها یا ایجاد جسم های نرم‌شونده در عروق منجر شود. به عنوان مثال، در برخی موارد، سیاه شدن بینی فیبرینوئید می‌تواند در بروز برخی از مشکلات گوارشی و عروقی، مانند هموروئیدها، نقش داشته باشد. این وضعیت نیازمند تشخیص و درمان متناسب با علت اختلال عروقی مرتبط با آن است.

نکروز گانگرنی

نکروز گانگرنی یک وضعیت پاتولوژیک است که در آن بافت های بدن به دلیل افت قطعی در عرضی و یا طولی از عرض و طول عروق خونی تغذیه دهنده به آنها، به مرور زمان تخریب می شوند. این وضعیت بیشتر به دلیل کاهش جریان خون به بافت ها ایجاد می شود که می تواند از علل مختلفی نظیر آترواسکلروز (انسداد عروق با چربی و سایر مواد)، عفونت، آسیب مکانیکی، یا دیابت باشد.

عروق خونی تضعیف یافته و جریان خون به بافت ها به دلیل این کاهش محدود شده است، که منجر به سیاه شدن بینی(تخریب) بافت ها می شود. علائم سیاه شدن بینی گانگرنی ممکن است شامل درد شدید، تغییرات در رنگ و دمای پوست، و بروز علائم عفونتی مانند تورم و ترشح بافت باشد.

درمان سیاه شدن بینی گانگرنی به عوامل مختلفی بستگی دارد و ممکن است شامل باز کردن عروق تنگ شده، مدیریت عفونت، و در موارد شدیدتر، احتمالاً از بین بردن بافت تخریب شده (آمپوتاسیون) باشد. تشخیص و درمان زودهنگام این وضعیت مهم است تا از ایجاد مشکلات جدی تر جلوگیری شود.

سیاه شدن بینی یا تیرگی بینی بعد از تزریق آنزیم

تزریق آنزیم برای کوچک کردن بینی یک روش نوین در زمینه عمل زیبایی است، اما ممکن است با خطرات و عوارضی همراه باشد. یکی از این عوارض ممکن است سیاه شدن بینی یا تیرگی بینی باشد. سیاه شدن بینی به مرگ و تخریب بافت‌های بینی اشاره دارد و ممکن است به علت فشار زیاد یا آسیب به عروق خونی که تغذیه به بافت را فراهم می‌کنند، رخ دهد.

علت اصلی سیاه شدن بینی یا تیرگی بعد از تزریق آنزیم ممکن است به تغییرات در جریان خون بینی، آسیب به عروق خونی محیطی، یا نقص در تزریق آنزیم باشد. این عارضه معمولاً با درد شدید، تغییرات در رنگ پوست، و حتی تخریب بافت بافتی به همراه است.

بسیار مهم است که هر گونه تصمیمی در خصوص انجام روش‌های زیبایی یا جراحی زیبایی با دقت و تحت نظر متخصصان پزشکی گرفته شود. قبل از اقدام به هر گونه روش، باید با پزشک یا جراح زیبایی مشورت کرد و تمام جنبه‌ها و خطرات احتمالی مرتبط با آن را بررسی کرد. کادر مجرب دکتر طالب زاده مشاوره کاملی در مورد سیاه شدن بینی یا تیرگی بینی به مراجعین خود ارائه میدهد.

سیاه شدن بینی یا تیرگی بینی دکتر محمد طالب زاده

با تشکر از شما که این مقاله را مطالعه کرده و از محتوای آن بهره‌مند شده اید. همیشه مهم است که در مسائل مربوط به سلامتی و جراحی های زیبایی، با اطلاعات کامل و به روز و با کمک متخصصان پزشکی تصمیم گیری کنید. هرگونه سوال یا نیاز به راهنمایی بیشتر از دکتر طالب زاده را می توانید در قسمت نظرات اعلام کنید. امیدوارم شما به سلامتی و راحتی خود دست یابید و از مطالب آموزشی بهره مند شوید. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره دقیق تر، توصیه می شود با پزشک خود مشاوره کنید. سپاس از همراهی شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *